piątek, 8 czerwca 2012

W Pierścieniu Ognia

                  autor:Suzanne Collins
                              wydawnictwo:Media Rodzina
 stron:359  
ocena:6/6

Akcja książki rozpoczyna się w dzień kiedy, Katniss i Peeta zwycięscy głodowych igrzysk mają wyjechać na Tournee zwycięzców, które odbywa się pół roku po igrzyskach. Podróżując po dystryktach dziewczyna dowiaduje się ,że ludzie  buntują się  i są gotowi postawić się władzy .Kapitol zabija każdego buntownika.
Katniss jest w wielkim niebezpieczeństwie ponieważ, to ona zapoczątkowała powstanie i teraz musi zrobić wszystko żeby przekonać prezydenta Snowa ,że postawiła się Kapitolowi tylko z miłości do Peeta.
Problemy z Kapitolem nie są jedynym zmartwieniem dziewczyny zbliżają się Igrzyska ćwierćwieczne na których zwycięscy igrzysk powinni być  mentorami. Ale sprawy potoczyły się zupełnie inaczej ...
***
Katniss Everdeen, dziewczyna, która igra z ogniem, wznieciła iskrę, a ta ,nie ugaszona w porę ,podpaliła całe Panem .

W Pierścieniu Ognia jest świetną książką .Autorka podołała wymaganią . Drugi raz wciągneła mnie w świat Katniss-dziewczyny która igra z ogniem. 

Bohaterzy jak w poprzedniej części są świetni. Mam dziwną słabość do Peeta. Który, jest po prostu genialny. Uwielbiam jego przekomażania z Katniss.A co do głownej bohaterki uważam ,że jest naprawdę fajna.Poradziła sobie w tak ciężkiej sytuacji i się nie poddała. Tą dziewczynę można podziwiać  , stała się symbolem buntu jaki nastąpił w dystryktach. Dzięki niej ludzie znaleźli w sobie odwage zeby postawic się bezdusznej władzy która posyła ich dzieci na śmierć.

Kolejnym bohaterem o którym chciałam wspomnieć jest Gale mimo wszystko nie przepadam za nim.
Pewnie dlatego,że uwielbiam tak Peeta. Ale męczy mnie trochę jego wątek. Bo tak naprawdę nic się nie dzieje.  W Kosogłosie będzie go więcej przynajmniej tak  słyszałam.Mam nadzieje ,że wreszcie zaprezentuj się ciekawiej i  podbije moje serce jak Peeta ; )

Jeszcze chciałabym wspomnieć o ekipie przygotowującej Katniss do występów, która jest dość irytująca ale  mimo wszystko przynosi bohaterce wsparcie ,którego tak potrzebuje w tym ciężkim okresie jej życia. Fajną postacią jest Cina którego po prostu nie da się kochać.A suknie Katniss są tak niesamowite że mogłabym o nich czytać cały dzień .

Język książki jest taki jak w pierwszej części prosty i zrozumiały.Czyta się szybko i przyjemnie.
Druga  część  jest równie fajna jak pierwsza autorka miała  naprawdę dobry pomysł i go świetnie zrealizowała.Z każdym rozdziałem książka jest bardziej zaskakująca. Zazwyczaj kończyłam na takich wątkach że nie mogłam się już doczekać kiedy znowu do niej zajrzę.

Jedynie co mi się nie podobało to wątek  miłosny między Katniss, Peetą i Galem  pewnie większości się on podobał ale mnie już męczą takie trójkąty miłosne.Pojawiają się one w co drugiej książce mimo ,że w pierścieniu ognia nie ma go za dużo to jednak jest.No ale to tylko taki mały epizod. Muszę przyznać ,że pierwsza część mnie bardziej wzruszyła na której naprawdę płakałam. A teraz nie było żadnego momentu którym bym się bardziej przejęła .Ale za to zakończenie było genialne. Wgl się nie spodziewałam  że wszystko się tak potoczy.
Nie będę polecała wam książki ponieważ pewnie większość was już ją czytała a ja się trochę spóźniłam z recenzją ale mimo wszystko powiem ,że książka jest wspaniała i warto ją przeczytać ; )

6 komentarzy:

  1. Pierwsza część wciąż przede mną. Aż wstyd się przyznawać.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam całą trylogię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham całą trylogie;) Teraz czekam tylko na ekranizacje drugiej części!

    OdpowiedzUsuń
  4. nie mogę się doczekać, kiedy i ja rozpocznę swoją przygodę z trylogią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Całą serię już czytałam. Obecnie czekam na ekranizację tej części. ;3

    OdpowiedzUsuń